piątek, 29 maja 2020

Witam serdecznie klasę 8 na lekcji w piątek, 29 maja

Witam Was serdecznie na dzisiejszej lekcji.

Dzisiaj będziemy nadal powtarzać słownictwo do egzaminu.

Zapiszmy proszę temat dzisiejszej lekcji:

Thema: Powtórzenie słownictwa do egzaminu. (sklepy i towary, środki transportu, szkoła)

Na początek lekcji zapiszmy proszę nazwy wybranych sklepów oraz towarów:
 
die Buchhandlung - księgarnia

der Geschenkeladen - sklep z prezentami
die Modeboutique - butik
das Schreibwarengeschäft- sklep papierniczy
die Eisdiele - lodziarnia
die Halsketten - łańcuszki
die Romane - powieści
die Seife - mydło
die Armbanduhr - zegarek na rękę
die Hose - spodnie
das Geschenkpapier - papier do pakowania prezentów
das Eis im Hörnchen - lody w wafelku
der Bleistift - ołówek
die Turnschuhe - tenisówki
die Möhre - marchewka


Teraz znajdźmy proszę słówka w długim wyrazie:

dieHalskettendieRomandieSeifedieArmbanduhrdieHose
dasGeschenkpapierdasEisderBleistiftdieTurnschuhe

Teraz  oglądnijmy proszę wspólnie film. Najlepiej oglądnąć film kilka razy. Posłuchajmy i powtórzmy usłyszane słówka. Po oglądnięciu filmu wymieńmy proszę nazwy usłyszanych sklepów i po jednym przykładzie towaru, który możemy kupić w każdym z nich. :)

https://www.youtube.com/watch?v=B9drRIZjJ0c


Teraz oglądniemy wspólnie film. Posłuchajmy i powtórzmy usłyszane słówka czyli nazwy środków transportu.

Oto film:
   
https://www.youtube.com/watch?v=fwirW-BSO-0&t=12s

Po zobaczeni filmu zanotujmy proszę usłyszane nazwy środków transportu.

Na zakończenie lekcji posłuchajmy i powtórzmy proszę nazwy przedmiotów szkolnych.

https://www.youtube.com/watch?v=z7Hhd9jsOi8&t=39s 

Zapiszmy proszę nazwy 5 ulubionych przedmiotów do zeszytu.

Powodzenia:)

Witam serdecznie klasę 7 w piątek, 29 maja

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji.

Dzisiaj będziemy zajmować się  tematem  zakupów.

Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji:

Thema: Wie viel kostet die Jacke? czyli ile kosztuje kurtka?

Na początek lekcji powtórzmy proszę słownictwo z poprzednich zajęć.
Utwórzmy proszę kompletny słowniczek:

 die Buchhandlung -.................................
............................... - sklep z prezentami
die Modeboutique -..................................
...............................- sklep papierniczy
die Eisdiele -............................................
die H................. - łańcuszki
die Romane -.......................
die S............ - mydło
die Armbanduhr - ....................................
die H........... - spodnie
das Geschenkpapier - ...............................
das Eis im Hörnchen - ..............................
der B....................... - ołówek
die Turnschuhe -.........................................
die M............... - marchewka

Pytając o cenę produktu użyjemy zdania:

Was kostet die Hose? - Ile kosztują spodnie?

Zapytajmy teraz na podstawie zdania powyżej o to, ile kosztuje 
koszula (das Hemd), kurtka (die Jacke)  i spódnica (der Rock).

1. Was kostet ........................................................ ?
2.  Was .................................................................. ?
3. ............................................................................ ?

Pytając o kolor użyjemy zdania:

Welche Farbe? Jaki kolor?
lub
Haben Sie diese Hose in Blau (nazwy kolorów piszemy zawsze dużą literką)? 
Czy ma pani te spodnie w kolorze niebieskim?

Teraz możemy oglądnąć film i powtórzyć nazwy kolorów:
  
 https://www.youtube.com/watch?v=TnWxybnLtQ8 

Po oglądnięciu filmu napisz proszę do zeszytu nazwę Twojego ulubionego koloru.

Dzisiaj będziemy zajmować się modą.

Zapiszmy proszę nowe słówka do zeszytu:

die Brille - okulary
die Sonnenbrille - okulary słoneczne
der Gürtel - pasek
die Krawatte - krawat
die Fliege - muszka
die Haarspange - klamerka do włosów
die Schleife - kokarda
das Stirnband - opaska na włosy
die Mütze - czapka
der Hut - kapelusz
die Ohrenschützer - nauszniki
der Schal - szalik
der Handschuh, die Handschuhe - rękawiczka, rękawiczki
das Halstuch - apaszka
das Kopftuch - chustka zakładana na głowę
die Handtasche - torebka
die Einkaufstasche - torba na zakupy
der Rucksack - plecak
Na koniec lekcji oglądnijmy proszę film i powtórzmy usłyszane wyrazy. 










Witam serdecznie klasę 2 branżową w piatek, 29 maja

Witam Was serdecznie na dzisiejszej lekcji.

Zapiszmy proszę w zeszycie nasz dzisiejszy kulinarny:) temat:

Thema: Wie heiβen die Nahrungsmittel? - Jak nazywają się produkty żywnościowe? 

In der Cafeteria.W kawiarence. Rozumienie tekstu słuchanego.

Na początku powtórzmy słówka z poprzedniej lekcji. Uzupełnijmy proszę słowniczek:

stilles Wasser - ...................................................

die A................................... -sok jabłkowy z gazowaną wodą mineralną

das Sprudelwasser - ............................................

der E...................... - mrożona herbata


der Eiswürfel - ................................
der S........................... - słomka do napojów
das Hörnchen - ..............................................
  ............................- kubeczek, tutaj: lodów

 die Waffeln - .......................................
das E...................................... - lody na patyku 

Zapiszmy proszę nowe wyrażenia i słówka:

Ich hätte gern - Chciał(a)bym
 
Was darf 's sein? - Co ma być?
 
bestellen - zamawiać
 
Sonst noch etwas? Czy poza tym coś jeszcze?
 
das Eis mit drei Bällchen - trzy gałki lodów
 
Kommt sofort. - Zaraz będzie. (Wypowiedź kelnera po przyjęciu zamówienia).
 
der Kinderstuhl - krzesełko dla dziecka
 
Kaffee, Tee und Schokolade trinkt man aus Tassen - kawę, herbatę i czekoladę pije się z filiżanek
 
Machen Sie 10. - Przy dawaniu napiwku. ( tutaj: Proszę policzyć 10 Euro)
 
Danke, gleichfalls. Dziękuję, wzajemnie.

Obejrzyjmy teraz proszę film.

https://www.youtube.com/watch?v=ERYpUBkbyes

Proszę powtarzać usłyszane słówka i zwroty oraz wymienić miejsca, w których możemy zamówić coś smacznego.

Zadanie dodatkowe:

Proszę uważnie oglądnąć film i uzupełnić zdania:

Ich h............ g............... eine Cola ohne Eis........................ .
Was d................ bei euch sein?
Hallo, m........................ Sie schon G.................... bestellen?
Dann n......................... ich einen g.................. Tee.
Wir b......................... einen T.................. f.......... 2 Personen.
Entschuldigung, k........................... ich bitte die R.................................... haben?

Zdania można usłyszeć podczas całego filmu.

Powodzenia:)
 

Witam serdecznie klasę 4 w piatek, 29 maja

Witam Was serdecznie na dzisiejszej lekcji.

Dzisiaj opowiemy sobie o porach roku. Dzisiaj przyszła kolej na zimę.

Zapiszmy proszę do zeszytu nasz dzisiejszy temat:

Thema: Der Winter - rozumienie tekstu słuchanego.

Na początku lekcji zobaczymy czy pamiętamy słówka z poprzednich zajęć.

Znajdźmy proszę nazwy elementów odzieży w długich wyrazach:

 dieJackedie HosedieMützederPullover 
dasHemdderRockdasKleid
derMantelderHutdieSchuhe
dieStrümpfedieHandschuhederSchal
dasT-ShirtdieWeste
 
Teraz zapiszmy proszę do zeszytu nowe zdania: 
 
Es ist Winter. Jest zima.
 
Es ist kalt. Jest zimno.
 
Die  Bäume tragen keine Blätter. Drzewa nie mają liści.
 
Oft schneit es. Często pada śnieg.
 
Sie bauen einen Schneemann und ein Iglu. Oni budują bałwana i iglo.
 
Das Mädchen fährt Schlittschuh. Dziewczynka jeździ na łyżwach.
 
Der Junge fährt Schi. Chłopiec jeździ na nartach.
 
Czasownik ,,fahren" oznacza ,,jechać".
Często musimy dodać do czasownika kropeczki tak jak w naszych zdaniach. 

Das Mädchen fährt Schlittschuh. Dziewczynka jeździ na łyżwach.
 
Der Junge fährt Schi. Chłopiec jeździ na nartach.
 
Teraz wspólnie oglądniemy fragment filmu dotyczący zimy. Oglądnijmy proszę film kilka razy i powtórzmy głośno usłyszane zdania.
 
Podczas ogladania filmu uzupełnijmy proszę słówka w zdaniach:
 
 Es ist W_______________. Jest zima.
 
Es ist k______. Jest zimno.
 
Die  B________ tragen keine B_________. Drzewa nie mają liści.
 
Oft sch_________ es. Często pada śnieg.
 
Sie bauen einen Sch___________ und ein I________. Oni budują bałwana i iglo.
 
Das Mädchen fährt Sch____________. Dziewczynka jeździ na łyżwach.
 
Der Junge fährt S____. Chłopiec jeździ na nartach.
 
Na zakończenie lekcji narysujmy proszę w zeszycie dwa obrazki o zimie, które najbardziej podobały Wam się podczas oglądania fragmentu filmu, np. Oft schneit es. Często pada śnieg. 
Podpiszmy proszę obrazki po niemiecku.

Powodzenia:)
 
 
 


 
 

  Laura, witam serdecznie w piątek, 23. kwietnia:) Dzisiaj robimy ćwiczenia leksykalne dotyczące słownictwa zawodowego. Thema: Essen und Tri...