piątek, 8 maja 2020

Witam serdecznie na naszej lekcji w piatek, 8 maja:)

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji:)


Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: Thema: Das Telefongespräch czyli rozmowa telefoniczna.

Zapiszmy proszę w zeszycie nowe słówka i wyrażenia:

Hier ist Peter Fischer. Tutaj Piotr Fischer

Am Apparat - przy telefonie

Was kann ich für Sie tun? Co mogę dla Pani/Pana zrobić?

Könnte ich bitte mit Frau/Herrn ........ sprechen? Czy mogłabym rozmawiać z panią/panem?

Soll ich etwas ausrichten? Czy mam coś przekazać?

Auf Wiederhören - Do usłyszenia.


Teraz uzupełnijmy proszę brakujące literki:


Hi....r ist Peter Fischer. Tutaj Piotr Fischer

Am A....parat - przy telefonie

Was kann ich für Sie t....n? Co mogę dla Pani/Pana zrobić?

K....nnte ich bitte mit Frau/Herrn ........ sprechen? Czy mogłabym rozmawiać z panią/panem?

Soll ich etwas a....srichten? Czy mam coś przekazać?

Auf Wieder.....ören - Do usłyszenia.

Na zakończenie lekcji napiszmy proszę:

Jak powiesz, że  jesteś przy telefonie. .............................................................................................
Przedstaw się proszę. .......................................................................................................................
Jakimi słowami zakończymy rozmowę telefoniczną? .....................................................................

Powodzenia:)

 




Witam serdecznie klasę 4 w piątek, 8 maja:)

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji:)

Dzisiaj będziemy opowiadać o naszym dniu.:)

Zapiszmy proszę temat naszej dzisiejszej lekcji: Thema: Mein Tag. (1 godz.)

Na początek kilka zagadek:

Co oznaczają słówka?

1.am Morgen :
a) rano
b) wieczorem
2. am Vormittag : 
a) po południu
b) przed południem
3. am Mittag : 
a) w południe
b)  wieczorem
4. am Nachmittag:
a) po południu
b) rano
5. am Abend :
a) wieczorem
b) w nocy
6. in der Nacht: 
a)  w nocy
b)  rano

Przepiszcie proszę do zeszytu tylko poprawne odpowiedzi:

Przykład:
1 a, .....

Moi Drodzy:) Przy pisaniu ostatniej lekcji wkradł się mały błąd podczas pisania:
oczywiście: am Nachmittag oznacza po południu a nie popołudniu. 
Bardzo Was za to przepraszam.:)

Czy pamiętacie zdania opisujące nasz wolny czas?


Ich zeichne Bilder. Rysuję obrazki.

Ich gehe spazieren. Idę na spacer.

Ich lese Bücher. Czytam książki.

Ich höre  Musik. Słucham muzyki. 

Na zakończenie lekcji narysujcie proszę obrazek do 2 wybranych zdań i podpiszcie Wasze obrazki.

Powodzenia:)  
 




Witam serdecznie klasę 7 na naszej dzisiejszej lekcji:)

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji:)

Dzisiejszy temat lekcji brzmi:  Kraje niemieckojęzyczne - rozumienie tekstu czytanego.

Na początku lekcji przypomnijmy proszę najważniejsze wiadomości z ostatniej lekcji:

Ułóżmy proszę zdania w odpowiedniej kolejności:

Wir im Park laufen möchten . ............................................................................


Wir schlafen gehen. möchten . ...........................................................................


ins Gebirge fahren. Wir möchten ........................................................................

Napiszmy proszę zdanie:

Chcielibyśmy pojechać w góry. ..................................................................................................

Podczas dzisiejszej lekcji poznamy najważniejsze informacje dotyczące krajów niemieckojęzycznych.

Na początku krótki wstęp: Przeczytajmy proszę tekst:

Deutsch spricht man in Deutschand, in Österreich und in der Schweiz. Po niemiecku mówi się w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Die Hauptstadt von Deutschland heiβt Berlin. Stolica Niemiec nazywa się Berlin.


Die Hauptstadt von Österreich heiβt Wien. Stolica Austrii nazywa się Wiedeń.

 
Die Hauptstadt von der Schweiz  heiβt Bern. Stolica Szwajcarii nazywa się Berno.

Teraz spróbujmy odpowiedzieć na pytania do tekstu. Przepiszmy proszę pytania i odpowiedzi do zeszytu:

1. Wo spricht man Deutsch? Gdzie mówi się po niemiecku?

Odpowiadamy: Deutsch spricht man in .................................. (Tutaj wymieniamy nazwy 3 krajów niemieckojęzycznych czyli Niemcy, austria, Szwajcaria). 

2. Wie heiβt die Hauptstadt von Deutschland? Jak nazywa się stolica Niemiec?

Odpowiadamy: Die Hauptstadt von Deutschland heiβt .................. (Tutaj wpisujemy nazwę stolicy Niemiec czyli Berlin)

3. Wie heiβt die Hauptstadt von Österreich  ? Jak nazywa się stolica Austrii?

Odpowiadamy: Die Hauptstadt von Österreich heiβt .................. (Tutaj wpisujemy nazwę stolicy Austrii czyli Wiedeń (Wien))

4. Wie heiβt die Hauptstadt von der Schweiz  ? Jak nazywa się stolica Szwajcarii?

Odpowiadamy: Die Hauptstadt von der Schweiz heiβt .................. (Tutaj wpisujemy nazwę stolicy Szwajcarii czyli Berno (Bern))

Powodzenia:)




 


Witam serdecznie klasę 2 branżową w piątek, 8 maja:)

Dzień dobry:)

Witam Was serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji. 

Zapraszam serdecznie do wspólnej nauki nowego słownictwa.

Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: Ćwiczenia leksykalne - wybór słownictwa.

Zadanie 1. 

Poznamy dzisiaj troszkę nowych słówek:) Zapiszcie je proszę do zeszytu:)

die Champignonsuppe - zupa pieczarkowa
die Gulaschsuppe - zupa pieczarkowa
die Salzkartoffeln - ziemniaki gotowane
der Gurkensalat - mizeria
die Nudeln - makaron, kluski
die Haferflocken - płatki owsiane
das Toastbrot - chleb tostowy
die Scheibe - kromka
die Margarine - margaryna
der Camembert - ser camembert
die Mandarine - mandarynka

Wymień teraz proszę spośród słówek podanych powyżej:

1. rodzaj zupy -np. die Gulaschsuppe
2. rodzaj ziemniaków - ..............................
3. surówkę - ...............................................
4.2 elementy śniadania - ............................
5. owoc - ....................................................

Zadanie 2 .

Które słówko nie pasuje do pozostałych słówek? Przepisz proszę słówka do zeszytu:

1. das Mehl (mąka), der Schinken, die Wurst
2. der Thunfisch (tuńczyk), die Sahne (śmietana), die Buttermilch (maślanka)
3. die Leber (wątróbka), der Aufschnitt (pokrojone wędliny), die Krabbe (krab)

Zadanie 3. (Poszukaj proszę słówek w zadaniu 1) i zapisz je proszę do zeszytu:

Ułóż proszę słówka z elementów:

ri/Man/da/ne - Mandarine - ...................................
feln/kartof/Salz -  ........................................
be/Schei - ....................................................
deln/Nu - .....................................................
lasch/Gu/ppe/Su- .........................................
ken/Gur/lat/Sa - ...........................................
 
 
Zadanie 4.

Znajdźmy proszę słówka w poziomych ____ linijkach.:) To słówka z zadania 1.
Krateczek nie trzeba przepisywać do zeszytu. Do zeszytu przepisujemy tylko znalezione słówka:)


N
U
D
E
L
N
B
U
N
T
S
T
I
F
T
E
A
M
A
N
D
A
R
I
N
E
O
B
S
T
B
N
B
S
C
H
E
I
B
E
B
U
C
H
L
A
N
D
H
A
F
E
R
F
L
O
C
K
E
N
D
R
E
I
H
O
G
B
T
O
A
S
T
B
R
O
T
A
B
C
D
E
F
G
U
R
K
E
N
S
A
L
A
T
G
K
G
H
S
A
L
Z
K
A
R
T
O
F
F
E
L
N
C
H
A
M
P
I
G
N
O
N
S
U
P
P
E
P
I
J
G
U
L
A
S
C
H
S
U
P
P
E
B
O
K
M
A
R
G
A
R
I
N
E
S
A
L
A
T
M
L
M
C
A
M
E
M
B
E
R
T
A
B
C
D
F



  Laura, witam serdecznie w piątek, 23. kwietnia:) Dzisiaj robimy ćwiczenia leksykalne dotyczące słownictwa zawodowego. Thema: Essen und Tri...