Dzień dobry:)
Witam Was serdecznie w piątek:)
Oto zadania dla klasy 2 szkoły branżowej:
Thema: Fruehstueckstisch - stół nakryty do śniadanka:)
Liczebniki:)
Zadanie 1:
Przyporządkuj dla słówek niemieckich znaczenia polskie:
der Teller - ........................................
die Tasse - .........................................
das Messer - ......................................
die Gabel - .........................................
die Zuckerdose - ................................
die Kaffeemaschine - .........................
der Teeloeffel - ...................................
die Kanne - .........................................
das Vollkornbrot - ...............................
(chleb pełnoziarnisty, filiżanka, nóż, widelec, ekspres do kawy, dzbanek, mała łyżeczka, cukierniczka, talerz)
Przepisz słówka z tłumaczeniami do zeszytu:)
A teraz krótka powtórka liczebników:)
44 - vierundvierzig
21 - einundzwanzig
56 - sechsundfuenfzig
72 - zweiundsiebzig
25 - fuenfundzwanzig
479 - vierhundertneunundsiebzig
Na podstawie przykładów proszę napisać w zeszycie liczebniki:
24 - ...................................
51 - ...................................
76 - ...................................
42 - ....................................
575 - ..................................
Powodzenia:)
piątek, 27 marca 2020
Dzień dobry:) Witam Was w piątek:)
Oto dzisiejsze zadania dla Was:
Klasa 4
Thema: Mein Lieblingstier – moje ulubione zwierzątko.
Zadanie: Proszę w zeszycie przepisać i podkreślić na kolorowo słówka: (dla słówka ,,der"jeden kolor, dla słówka ,,die" inny kolor, dla słówka ,,das'' inny kolor):
die Tiere
die Katze
der Hund
das Pferd
der Vogel
der Fisch
Proszę napisać obok słówek niemieckich ich znaczenia polskie: (proszę wybrać z podanych w rozsypance słówek)
kot, ptak, pies, ryba, zwierzęta, koń
A teraz narysuj w zeszycie Twoje ulubione zwierzątko:) Powodzenia:)
Klasa 7:
Thema: Lebensmittel - żywność - słownictwo.
Zadanie: Proszę przepisać słówka do zeszytu:
das Brot - chleb
der Kaese - ser
der Schinken - szynka
die Butter - masło
die Tomate - pomidor
die Gurke - ogórek
der Quark - twarożek
der Honig - miód
die Banane - banan
Proszę znaleźć w podanych wyrazach słówka znajdujące się powyżej:
HAUSBROT - przykład: tutaj znajduje się słówko Brot
KLEIDSCHINKEN - ...........................................
HEFTBUTTER - ..................................................
ZIMMERTOMATE - ............................................
KULITOMATE - ..................................................
BUCHBROT - ......................................................
BLEISTIFTQUARK - ..........................................
BRILLEKAESE - .................................................
TASSEGURKE - ..................................................
BETTHONIG - .....................................................
TELLERBANANE - ............................................. Powodzenia:)
Klasa 8:
Thema: Beim Arzt - u lekarza.
Zadanie: Proszę przepisać do zeszytu słówka:
der Arzt - lekarz
die Krankenschwester - pani pielęgniarka
die Tabletten - tabletki
das Medikament - lek
die Apotheke - apteka
der Patient - pacjent
Proszę poprawić słówka i przepisać je do zeszytu:
der AZRT - przykład : poprawna wersja słówka brzmi: der Arzt
die KRNAKENSCHEWSERT - ...................................................
die TBATTELEN - ........................................................................
das MDEIKMATEN - ....................................................................
die AOPTHKEE - ...........................................................................
DER PTAITEN - ............................................................................ Powodzenia:)
die Krankenschwester - pani pielęgniarka
die Tabletten - tabletki
das Medikament - lek
die Apotheke - apteka
der Patient - pacjent
Proszę poprawić słówka i przepisać je do zeszytu:
der AZRT - przykład : poprawna wersja słówka brzmi: der Arzt
die KRNAKENSCHEWSERT - ...................................................
die TBATTELEN - ........................................................................
das MDEIKMATEN - ....................................................................
die AOPTHKEE - ...........................................................................
DER PTAITEN - ............................................................................ Powodzenia:)
Dzień dobry, dzisiaj w czwartek, 26.03.2020 r.
Klasa 6
Temat: Ćwiczenia leksykalne.
Zadanie: Proszę zaznaczyć kolorami przepisane na poprzedniej lekcji słówka.
Każdy rodzajnik to inny kolor.
der Kopf - głowa
die Hand - dłoń
das Bein - noga
der Bauch - brzuch
das Gesicht - twarz
das Auge - oko
die Nase - nos
Proszę uzupełnić literki w podanych słówkach (które znajdują się powyżej): der K_p_, die H_n_, das Be_n, der B_a_ _, das G_s_ch_, das A_g_, die N_s_
Powodzenia:)
Klasa 6
Temat: Ćwiczenia leksykalne.
Zadanie: Proszę zaznaczyć kolorami przepisane na poprzedniej lekcji słówka.
Każdy rodzajnik to inny kolor.
der Kopf - głowa
die Hand - dłoń
das Bein - noga
der Bauch - brzuch
das Gesicht - twarz
das Auge - oko
die Nase - nos
Proszę uzupełnić literki w podanych słówkach (które znajdują się powyżej): der K_p_, die H_n_, das Be_n, der B_a_ _, das G_s_ch_, das A_g_, die N_s_
Powodzenia:)
Klasa 7 i 8
Temat: Powtórzenie poznanego słownictwa.
Proszę przepisać podane słówka do zeszytu i dopasować do nich znaczenia polskie podane poniżej:
das Buch
das Heft
der Kuli
der Bleistift
der Tisch
der Stuhl
das Bett
die Schule
(łóżko, stół, szkoła, długopis, zeszyt, książka, ołówek, krzesło)
Proszę podzielić słówka na 3 grupy:
1 grupa - słówka z rodzajnikiem ,,der"
2 grupa - słówka z rodzajnikiem ,,die"
3 gupa - słówka z rodzajnikiem ,,das"
Każda grupa słówek może być zaznaczona innym kolorem.
Powodzenia:)
Klasa 2 Branżowa:
Temat: Verkehrsmittel - środki transportu.
Proszę przepisać do zeszytu słówka:
der Bus - autobus
der Zug - pociąg
das Fahrrad - rower
das Auto - samochód
die Strassenbahn - tramwaj
die Faehre - prom
Zadanie 1 - Proszę podkreślić rodzajniki wyrazów różnymi kolorami.
Zadanie 2 - Proszę utworzyć na karteczkach grę Memo z podanych słówek.
Na każdej karteczce piszemy 1 słówko (słówko polskie lub słówko niemieckie)
Na pierwszej karteczce der Bus, na drugiej karteczce znaczenie polskie czyli autobus. Tak samo postępujemy z następnymi słówkami.
W sumie ma powstać 12 karteczek z podanymi powyżej słówkami.
Zadanie 3 - Proszę położyć karteczki na stole (słówkami do dołu). Następnie odkrywać karteczki poszukując par. Powodzenia:)
środa, 25 marca 2020
Serdecznie zapraszam do wspólnych lekcji języka niemieckiego:)
Witam serdecznie!
Zapraszam do wspólnej pracy :)
Podczas każdej lekcji języka niemieckiego wg planu lekcji każda klasa otrzyma krótkie zadanie do wykonania.
Zaczynamy :) Powodzenia:)
Dzisiaj, czyli w środę, 25.03. 2020 roku język niemiecki mają klasy:
Klasa 6, klasa 4 oraz klasa 5. Oto zadania dla każdej klasy:
Klasa 6 - Proszę napisać w zeszycie temat lekcji oraz datę:
Lektion, 25.03.2020
Thema: Części ciała - powtórzenie słownictwa.
Zadanie: Proszę przepisać do zeszytu słówka:
der Kopf - głowa
die Hand - dłoń
das Bein - noga
der Bauch - brzuch
das Gesicht - twarz
das Auge - oko
die Nase - nos
Klasa 4 - Proszę napisać w zeszycie temat lekcji oraz datę:
Lektion, 25.03.2020
Thema: Zwierzęta - powtórzenie słownictwa.
Zadanie : Proszę przepisać do zeszytu słówka:
die Tiere - zwierzęta
die Katze - kot
der Hund - pies
das Pferd - koń
der Vogel - ptak
der Fisch - ryba
Klasa 5 - Proszę napisać w zeszycie temat lekcji oraz datę:
Lektion, 25.03.2020
Thema: Pogoda - powtórzenie słownictwa.
Zadanie: Proszę przepisać do zeszytu słówka:
die Sonne - słońce
der Wind - wiatr
der Regen - deszcz
der Schnee - śnieg
Es ist warm. - Jest ciepło.
Es ist kalt. - Jest zimno.
Zapraszam do wspólnej pracy :)
Podczas każdej lekcji języka niemieckiego wg planu lekcji każda klasa otrzyma krótkie zadanie do wykonania.
Zaczynamy :) Powodzenia:)
Dzisiaj, czyli w środę, 25.03. 2020 roku język niemiecki mają klasy:
Klasa 6, klasa 4 oraz klasa 5. Oto zadania dla każdej klasy:
Klasa 6 - Proszę napisać w zeszycie temat lekcji oraz datę:
Lektion, 25.03.2020
Thema: Części ciała - powtórzenie słownictwa.
Zadanie: Proszę przepisać do zeszytu słówka:
der Kopf - głowa
die Hand - dłoń
das Bein - noga
der Bauch - brzuch
das Gesicht - twarz
das Auge - oko
die Nase - nos
Klasa 4 - Proszę napisać w zeszycie temat lekcji oraz datę:
Lektion, 25.03.2020
Thema: Zwierzęta - powtórzenie słownictwa.
Zadanie : Proszę przepisać do zeszytu słówka:
die Tiere - zwierzęta
die Katze - kot
der Hund - pies
das Pferd - koń
der Vogel - ptak
der Fisch - ryba
Klasa 5 - Proszę napisać w zeszycie temat lekcji oraz datę:
Lektion, 25.03.2020
Thema: Pogoda - powtórzenie słownictwa.
Zadanie: Proszę przepisać do zeszytu słówka:
die Sonne - słońce
der Wind - wiatr
der Regen - deszcz
der Schnee - śnieg
Es ist warm. - Jest ciepło.
Es ist kalt. - Jest zimno.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Laura, witam serdecznie w piątek, 23. kwietnia:) Dzisiaj robimy ćwiczenia leksykalne dotyczące słownictwa zawodowego. Thema: Essen und Tri...
-
Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji:) Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: Thema: Das Telefongespräch czyli rozmowa telefo...
-
Laura, witam serdecznie w piątek, 23. kwietnia:) Dzisiaj robimy ćwiczenia leksykalne dotyczące słownictwa zawodowego. Thema: Essen und Tri...
-
Witam Was serdecznie na dzisiejszej lekcji:) Na początku przypomnimy sobie, czy dobrze pamiętamy słówka z ostatniej lekcji:) Czy wszystk...