piątek, 17 kwietnia 2020

Witam serdecznie klasę 8 w piątek:)

Witam serdecznie klasę 8 w piatek:)

Nasz dzisiejszy temat lekcji:  

Wo befinden sich die Gegenstände zu Hause? - Gdzie znajdują się przedmioty w domu? 

Na początku podamy rozwiązanie ostatniego ćwiczenia:

der Fernseher - telewizor
der Staubsauger - odkurzacz
die Waschmaschine - pralka
das Radio - radio
die Kaffeemaschine - ekspres do kawy 

der Kühlschrank - lodówka

Na pewno dobrze Wam się udało:)

Dzisiaj poznamy również kilka nowych słówek:

das Handy - telefon komórkowy
der Herd - kuchenka
die Mikrowelle - kuchenka mikrofalowa
der Föhn - suszarka do włosów

Teraz napisz w zeszycie: 

Które przedmioty  podane na dzisiejszej lekcji znajdują się:


in der Küche - w kuchni - ..............................................................................................................
im Bad - w łazience - .....................................................................................................................

Odpowiedzi mile widziane w komentarzach:)

Powodzenia:)











Witam serdecznie klasę 7 w piatek:)

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji:)

Dzisiejszy temat lekcji brzmi: Unsere Speisekarte - czyli nasz jadłospis.

Dzisiaj będziemy komponować nasz jadłospis.

Do naszego jadłospisu potrzebujemy:

1. Nazwy posiłków : das Abendbrot (kolacja)
                                  das Mittagessen (obiad)
                                  das Frühstück  (śniadanie)
                                   der Nachtisch/die Nachspeise (deser)

Ułóż proszę nazwy posiłków w odpowiednej kolejności oraz zapisz je proszę w zeszycie:

die Mahlzeiten - to posiłki

słówko Mahlzeit oznacza również tak jak wyrażenie Guten Appetit - smacznego

1. das F...................................................
2. das M.................................................
3. der N..................................................
4. das A.................................................. 

Teraz dopasuj proszę dane produkty i potrawy do odpowiednich posiłków oraz zanotuj wszystko w zeszycie:

Oto produkty i potrawy:

die Tomatensuppe - zupa pomidorowa
die Gurkensuppe - zupa ogórkowa
die  Pommes frites - frytki

die  Brühe- rosół
das Schnitzel mit Kartoffeln - kotlet mielony z ziemniakami
der Honig - miód
der Joghurt - jogurt
die Wurst - kiełbasa
der Schinken - szynka
der Quark - twaróg
das Brot - chleb
der Käse - ser
der Tee - herbata
der Kaffee - kawa
der Kuchen - ciasto
das Eis - lody
das Ei - jajko

Na pewno dobrze się udało:) 

Może masz jeszcze jakieś propozycje? Jakie zdrowe produkty mogłyby się znaleźć w naszym jadłospisie? 
Propozycje mile widziane w komentarzach:)

Powodzenia:)

 






Witam serdecznie klasę 4 w piątek:)

Witam Was serdecznie na dzisiejszej lekcji:)

Dzisiaj będziemy nadal zajmować się cyferkami:) 

Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: 

Die Telefonnummer und die Postleitzahl czyli numer telefonu i kod pocztowy.

Numer telefonu możemy podawać w bardzo prosty sposób:

Przykład:

die Telefonnummer  - numer telefonu:

123 45 67 - podajemy każdą cyferkę osobno


eins - zwei - drei - vier - fünf -sechs - sieben

 
Zapisz proszę przykład w zeszycie i spróbuj zrobić w taki sam sposób zadanie 1:

347 81 26 - ....................................................................................................

521 43 82 - ....................................................................................................

872 34 95- .......................................................................................................

Na pewno wszystko dobrze się udało:) Teraz przepisz Twoje przykłady do zeszytu.

Kod pocztowy czyli die Postleitzahl podajemy bardzo podobnie, czyli możemy podać każdą cyferkę kodu osobno - tak samo jak podawaliśmy numer telefonu.

Przykład:

die Postleitzahl  czyli kod pocztowy:

72 - 500 - to -  sieben - zwei - fünf - null - null

W kodach pocztowych bardzo często pojawia się nowa dla nas cyferka 0 czyli null

A teraz podajcie proszę kod pocztowy Waszego miasta:

Może to być oczywiście również kod pocztowy Świnoujścia czyli 

 72 - 600 - ..............................................................................................

Na pewno wszystko dobrze się udało:)

Na zakończenie dzisiejszej lekcji możecie narysować w zeszycie 
najpiękniejszy portret Waszego rodzinnego miasta:)

Rozwiązania zadań możecie przesłać w komentarzach lub za pomocą poczty mailowej.

Powodzenia i do zobaczenia wkrótce - w poniedziałek będziemy słuchać naszej alfabetowej piosenki:) Chętne osoby mogą posłuchać jej sobie już dzisiaj:) 
 




 

Witam serdecznie klasę 2 Branzową w piątek, 17 kwietnia:)

Witam Was serdecznie na naszej lekcji.

Dzisiaj będziemy zajmować się słownictwem z naszej branży kulinarnej.

Temat lekcji brzmi: Ich trinke Kaffee mit Sahne.

Zadanie 1. Połącz proszę podane słówka:

1. Brot                       a. mit Milch und Zucker
2. Kaffee                   b. mit Butter und Schinken
3. Mineralwasser      c. mit Ketchup
4. Bratwurst              d. ohne Gas
5. Schnitzel               e. mit Schlagsahne (bita śmietana)
6. Eis                         f. mit Pommes

Odpowiedzi : przykład : 1. b , 2 ....., 3 ....., 4......, 5......, 6.........
Proszę przepisać do zeszytu wszystkie słówka i odpowiedzi.

Zadanie 2. 

Dopisz proszę w miejscu kropeczek produkty do danych grup:

Grupa 1 Obst (owoce) - ............................................................................................
Grupa 2 Gemüse - (warzywa) - ................................................................................
Grupa 3 Fleisch (mięso) - .........................................................................................
Grupa 4 Milchprodukte - ..........................................................................................

Oto produkty:

der Käse, die Wurst, der Quark, die Zwiebel,

der Apfel, die Gurke, die Butter, die Milch,                 

der Schinken, die Erdbeere (truskawka), der Knoblauch (czosnek),

der Schnittlauch (szczypiorek),das Radieschen (rzodkiewka),  

die Himbeere (malina), der Kefir, die Pastete

Przepisz proszę grupy słówek do zeszytu oraz podkreśl na kolorowo nowe słówka, które zostały zaznaczone innym kolorem.

Zadanie 3.

Opisz proszę Twoją wiosenną kanapkę. Jakich produktów potrzebujesz? Słówka znajdują się powyżej. Przepisz je proszę do zeszytu.

Zadanie 4. 

Na zakończenie naszej dzisiejszej lekcji krótki Quiz:
Zaznacz proszę poprawną odpowiedź:

Co oznaczają dane słówka:

1. der Knoblauch to:
a) czosnek
b) szczypiorek
2. die Erdbeere to:
a) malina
b) truskawka
3. der Schnittlauch to:
a) cebula
b) szczypiorek
4. das Radieschen to:
a) szczypiorek
b) rzodkiewka
5. die Schlagsahne to:
a) beza
b) bita śmietana

Odpowiedzi: 1 ......., 2 ......., 3 ........, 4 ........., 5 ......... .

Powodzenia:)


Odpowiedzi  do zadań prześlij proszę w komentarzu lub pocztą mailową:)







 








 

  Laura, witam serdecznie w piątek, 23. kwietnia:) Dzisiaj robimy ćwiczenia leksykalne dotyczące słownictwa zawodowego. Thema: Essen und Tri...