piątek, 15 maja 2020

Witam serdecznie klasę 8 w piątek, 15 maja

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji.

Dzisiaj będziemy uczyć się słówek do egzaminu oraz poznamy geografię Niemiec.

Zapiszmy proszę temat dzisiejszej lekcji:

Thema: Wiederholung des Wortschatzes - Powtórzenie słownictwa.

Na początku lekcji sprawdźmy proszę, czy pamiętamy słownictwo z wczorajszej lekcji:

Czy wszystkie znaczenia słówek się zgadzają? Zapisz proszę poprawne odpowiedzi w zeszycie:

die Beinschmerzen - bóle nogi
das Obst - śniadanie
das Frühstück -owoce
Schade! - szkoda!
der Zug -peron
der Bahnsteig - pociąg
die Bank - ławka
Ich habe keine Lust. - Jestem zmęczony.
Ich bin müde. Nie mam ochoty.
Ich habe Angst. Boję się.

Zapiszmy dzisiaj nowe słówka i wyrażenia:

das Flugzeug - samolot

das Buch - książka

Zusammen oder getrennt? - Czy płacą Państwo razem czy osobno? 

lecker - smaczny

die Blumen - kwiaty

alles Gute zum Geburtstag - wszystkiego najlepszego z okazji urodzin

Wie spät ist es? - Która jest godzina?

Znajdźmy teraz proszę słówka ukryte w długim wyrazie:


dasFlugzeugdasBuchZusammenodergetrenntleckerdieBlumenallesGutezumGeburtstagWiespätistes

Teraz pooglądajmy nasz film o Niemczech:

 https://www.youtube.com/watch?v=jrT_b7YOjRo&t=78s


Po oglądnięciu całego filmu napisz proszę w zeszycie:

1. Jak nazywają się 2 morza, nad którymi leżą Niemcy? ( die N.......see, die O........see)

2. Posłuchaj i wymień proszę kraje sąsiadujące z Niemcami.

3. Wymień proszę nazwy 10 krajów związkowych w Niemczech - będą zaznaczone na kolorowo na mapce Niemiec.


Powodzenia:)








Witam serdecznie klasę 7 w piątek, 15 maja

Witam serdecznie na dzisiejszej lekcji.

Dzisiaj będziemy oglądać część filmu i posłuchamy pewnej historii kulinarnej:)

Thema: Wir gehen in den Supermarkt - rozumienie tekstu słuchanego.

Napiszmy najpierw nowe słówka i zdania do zeszytu:

Sie gehen in den Supermarkt. - On idą do supermarketu.
Sie kaufen. - Oni kupują.

eine Packung Spätzle - opakowanie

die Spätzle - rodzaj kluseczek
ein Stück Käse - kawałek sera
der Eisbergsalat - sałata lodowa
der Senf - musztarda
der Essig - ocet  
das Öl - olej
waschen - myć
schneiden - kroić
in kleine Würfel schneiden - pokroić w małe kosteczki
die Zutaten - składniki
die Schüssel - miska

Teraz pora na film: 

1. Oglądnij i posłuchaj proszę najpierw cały film.

Znajdziesz go tutaj:


https://www.youtube.com/watch?v=_6Tz_ttbvRk&t=9s

2. Posłuchaj proszę pierwszy fragment filmu opowiadający o kupowaniu składników na sałatkę.

Spróbuj uzupełnić luki w usłyszanych zdaniach. 

Zawsze możesz posłuchać zdań kilka razy. Na pewno wszystko dobrze się uda:) Powodzenia:)

Oto zdania (usłyszysz je w filmie). W miejscach kropeczek spróbuj uzupełnić wyrazy, które zobaczysz i usłyszysz podczas filmu. Pierwsze literki wyrazów są podane.:) Najlepiej pooglądaj film i przepisz zdania do zeszytu. Powodzenia:)

1. Das s............ Tim und Gabi.

2. Sie g............. in den Supermarkt.

3. Sie k................ eine P.................... S.................., ein S.............. K..............., einen Eisbergsalat, 

eine Z....................., drei T........................., S................., Salz und Pfeffer, Essig und  Ö..... .

Pozdrawiam serdecznie:)
 
 








Witam serdecznie klasę 4 w piątek, 15 maja

Witam Was na dzisiejszej lekcji:)

Dzisiaj poćwiczymy dobrą wymowę. 

Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: Ćwiczenia wymowy.

Na początku pooglądajmy proszę film i powtórzmy literki alfabetu:)

https://www.youtube.com/watch?v=SDnL2lFXHLw

Narysuj proszę w zeszycie literki, która najbardziej Ci się spodobały, następnie przeczytaj ją głośno.:)

Teraz posłuchajmy i powtórzmy:)

https://www.youtube.com/watch?v=TnWxybnLtQ8

Narysuj proszę w zeszycie ulubiony kolor, ulubioną liczbę oraz ulubiony kształt, podpisz Twoje ulubione rysunki i przeczytaj głośno słówka:)

Miłej zabawy:)

Witam serdecznie klasę 2 branżową w piatek, 15 maja:)

Witam Was serdecznie na dzisiejszej lekcji:)

Dzisiaj czas na słownictwo zawodowe.

Zapiszmy proszę temat dzisiejszej lekcji: Im Restaurant - leksyka


Die Speisekarte -  to jak wiemy karta dań:) Oto jej wybrane elementy:
 
Hauptgerichte - dania główne,
Desserts - desery
Getränke - napoje. 


Dopasujmy proszę do tych elementów słówka i zapiszmy przykłady w zeszycie:

Przykład:

Getränke - Tee mit Zitrone

Tee mit Zitrone, Kaffee mit Milch, Eis mit Schlagsahne (lody z bitą śmietaną), 


Gemüsesuppe (zupa jarzynowa), die Rote-Beete-Suppe (barszcz czerwony), das Schweinekotelett  
(kotlet schabowy) mit Kartoffeln, der Karpfen (karp), der Obstsalat (sałatka owocowa)


Nowe słówka zostały zaznaczone:)

Teraz zanotujmy proszę do zeszytu nowe słówka:

der Gast - gość
der Kellner - kelner
die Rechnung - rachunek
das Trinkgeld - napiwek
Hier ist die Speisekarte, bitte. - Proszę, tutaj jest karta dań.
Wir möchten bestellen. - Chcielibyśmy złożyć zamówienie
Ich nehme Eis mit Schlagsahne. - Wezmę lody z bitą śmietaną
Ist das alles? - Czy to wszystko?
Wir  möchten bezahlen. - Chcielibyśmy zapłacić.
Zusammen oder getrennt? - Czy płacą Państwo razem czy osobno?
Stimmt so. (Tak będzie dobrze.) Zwrot, którego używamy przy daniu napiwku.

Na zakończenie uzupełnijmy proszę słówka w zdaniach:


Hier ist die S.........................., bitte.
Wir m.................. bestellen.
Ich n.............. Eis mit Schlagsahne.
Powodzenia:) 

Zadanie dla chętnych: 

Dzisiaj będziemy oglądać dalszą część filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=jrT_b7YOjRo
 
Przed oglądnięciem filmu zapiszmy proszę do zeszytu słówka:


die Küste - wybrzeże
die Nordsee - Morze Północne
die Ostsee - Morze Bałtyckie
das Land - kraj

Oto kraje sąsiadujące z Niemcami:

Dänemark - Dania
Polen - Polska
Tschechien - Czechy
Österreich - Austria
die Schweiz - Szwajcaria
Frankreich - Francja
Luxemburg - Luxemburg
Belgien - Belgia
die Niederlande - Holandia

Niemcy składają się z 16 krajów związkowych, które są podobne do naszych województw.

Oto niektóre z nich:
Brandenburg - Brandenburgia
Hamburg - Hamburg
Bremen - Brema
Sachsen - Saksonia
Hessen - Hesja
Bayern - Bawaria

Oglądniemy teraz dalszą część naszego filmu. 

Napisz proszę w zeszycie:
1. Jak nazywają sie 2 morza, nad którymi leżą Niemcy? ( die N.......see, die O........see)
2. Posłuchaj i wymień proszę kraje sąsiadujące z Niemcami - nazwy tych krajów podane są powyżej.:)
3. Wymień proszę nazwy wszystkich krajów związkowych w Niemczech - będą zaznaczone na kolorowo na mapce Niemiec.
Powodzenia:)

czwartek, 14 maja 2020

Witam serdecznie klase 6 w czwartek, 14 maja:)

Witam Was na dzisiejszej lekcji:)

Dzisiaj poćwiczymy dobrą wymowę. 

Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: Ćwiczenia wymowy.

Na początku pooglądajmy proszę film i powtórzmy literki alfabetu:)

https://www.youtube.com/watch?v=SDnL2lFXHLw

Narysuj proszę w zeszycie literkę, która najbardziej ci się spodobała, następnie przeczytaj ją głośno.:)

Teraz posłuchajmy i powtórzmy:)

https://www.youtube.com/watch?v=TnWxybnLtQ8

Narysuj proszę w zeszycie ulubiony kolor, ulubioną liczbę oraz ulubiony kształt, podpisz Twoje ulubione rysunki i przeczytaj głośno słówka:)

Miłej zabawy:)

Witam serdecznie klasę 8 w czwartek, 14 maja:)

Witam serdecznie na naszej dzisiejszej lekcji.

 Dzisiaj będziemy dalej podróżować po Niemczech oraz powtarzać poznane słownictwo.

Zapiszmy proszę dzisiejszy temat lekcji: Geografia Niemiec. Powtórzenie słownictwa do egzaminu.

Na początek zapiszmy proszę w zeszycie słówka i wyrażenia:

die Beinschmerzen - bóle nogi
das Obst - owoce
das Frühstück - śniadanie
Schade! - szkoda!
der Zug - pociąg
der Bahnsteig - peron
die Bank - ławka
Ich habe keine Lust. - Nie mam ochoty.
Ich bin müde. Jestem zmęczony.
Ich habe Angst. Boję się.

A teraz uzupełnijmy proszę brakujące literki:

 die B_insch_er_en - bóle nogi
 das O_st - owoce

das Fr_hst_ck - śniadanie
Sch_de! - szkoda!

der Z_g - pociąg
der B_hnst_ig - peron

die Ba_k - ławka
Ich h_be kei_e Lu_t. - Nie mam ochoty.

Ich b_n m_de. Jestem zmęczony.
Ich h_be _ngst. Boję się.

A teraz uzupełnijmy proszę słowniczek:
 
die Beinschmerzen - _____________________
______________ - owoce
das Frühstück -__________________________
__________ - szkoda!
der Zug -________________
______________ - peron
die Bank -_________________
___________________- Nie mam ochoty.
Ich bin müde. ____________________
Ich habe Angst. ___________________


Na ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o regionie:

Najważniejsze miasta Niemiec to:
Hamburg
Köln
Frankfurt am Main
München



Stolica Niemiec to Berlin.
Die Hauptstadt von Deutschland - Berlin .

Liczba mieszkańców: 83  Millionen Einwohner (mieszkańców)

Nazwy najważniejszych rzek w Niemczech:

die Elbe, die Weser , der Rhein , die Dona

Dzisiaj będziemy nadal oglądać nasz film.

Zapiszmy proszę do zeszytu słówka:


die Küste - wybrzeże
die Nordsee - Morze Północne
die Ostsee - Morze Bałtyckie
das Land - kraj

Oto kraje sąsiadujące z Niemcami:
Dänemark - Dania
Polen - Polska
Tschechien - Czechy
Österreich - Austria
die Schweiz - Szwajcaria
Frankreich - Francja
Luxemburg - Luxemburg
Belgien - Belgia
die Niederlande - Holandia

Niemcy składają się z 16 krajów związkowych, które są podobne do naszych województw.

Oto niektóre z nich:

Brandenburg - Brandenburgia
Hamburg - Hamburg
Bremen - Brema
Sachsen - Saksonia
Hessen - Hesja
Bayern - Bawaria



 


  Laura, witam serdecznie w piątek, 23. kwietnia:) Dzisiaj robimy ćwiczenia leksykalne dotyczące słownictwa zawodowego. Thema: Essen und Tri...